Sunday 15 April 2012

Demo PTPTN?

assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.

Dah lame saya tidak membuat post yg terbaru di blog. Harini saya sebagai student yg berdedikasi tinggi dan sayangkan Malaysia dah cuti sem. baru-baru ni baru je lepas DEMO perhimpunan untuk demo menghapuskan ptptn yg membantu serba sedikit pelajar untuk melanjutkan pelajaran semasa berada di tempat belaja . Gua rasa agak sedih bile memikirkan bangang nye student2 yg agak terpelajar nih. Mereka terlampau power sehingga sanggup berdemo di tengah panas sambil mengeluarkan kata2 yang manis menyuruh ptptn di mansuhkan. Ke bangangan mereka terselah apabila sanggup pasang khemah tidUr dekat dataran merdeka tu. Pada pendapat gua, tido dkat ruma lagi nikmat dari tidur dekat dalam khemah tu. Ko ingat ape? Bercamping? Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yg nak bwak beribu-ribu mahasiswa? mane? bajet2 nak sampai ke 5000 mahasiswa, tapi yg datangnye tak smpai 300 pon. malunye air muka si adam adli yg kpop tu. sangat respect budak yg tak pegi sebab dye tak bangang mcm yg pergi tu. heee. Apa kaitan PTPTN dengan altantuya? dan dari situ, gua dpat rasa dan nampak kepolitikkan dye tu. kalau tak nak pinjam tu, tak payah la pinjam lampi :)


No comments:

Post a Comment