Monday 22 October 2012

Cuti Semester

Assalamualaikum W.B.T


18 October 2012 adalah cuti sem aku untuk semester yg ke-3. Dah lame jugak tak update blog ni. Bila di kira-kira balik dah 6 bulan aku tak update blog ni. Cuti semester kali ini sangat pendek dan tak macam cuti yang UMPHhhh~ tapi nak buat macam mane, dah UiTM yg setting untuk cuti tu kan. Cuti aku semester ni mungkin akan bekerja di Francais 7 Eleven di Dengkil, Selangor. Kalau tak tau ape tu, bole la Google di lappy anda sekarang. Sebenarnye esok aku baru nak interview kerja. Aku dapat tahu ade kosong pon sebab sedara aku bole dikatekan bos/supervisor kot kat situ. sedara aku cakap kene interview sebab untuk cctv rakam interview aku tu. tapi yang paling sedihnye bile dye cakap keje gua nanti mungkin kerja shift malam. Bukan ape, sekarang ni banyak kes-2 samun melibatkan kedai-2 24Jam ni. kan? kan? Kedai mamak sekarang pon ade yang 24Jam tanpa henti contohnya Restoran Ali Maju, Restoran Nasi Kandar Hamid, Restoran Al-Salam, dan banyak lagi. Itu pon bole ade orang nak samun. Cuti sem ni aku dah target nak keje sepenuh hati, berdisiplin, bersemangat, dan berintegriti tanpa ada cuti. almaklum la, aku ni belajar tak guna pinjaman haa. Tapi skang ni zaman kite cari rezeki, bukan rezeki datang bergolek-2. Kalau ada rezeki, insyaAllah dapat la RM 1000++. Haha. Amin.



No comments:

Post a Comment